torsdag, november 09, 2006

Hemmafixardagen

Idag har jag städat och tvättat och diskat och handlat och bakat och bjudit hem en vän på fika. (Vad han inte var beredd på var att han blev tvungen att göra halva fikat själv, men han höll god min.)

Low and behold, A och K, vad ni ska få imorgon!

Tyvärr blev de nedersta inte alls som jag tänkt - antingen vart det för mkt mjöl i eller så fick de stå inne för länge. Fanken. Men de smakar fortfarande gott iaf - vi får väl froda på allt annat istället.

Och så en indikation på att mitt hem håller på att förvandlas till ett sjuttiotalsretrotillhåll:
Har finally laddat ner Picasa igen idag - många fina program försvann efter senaste hårddiskkraschen och jag håller långsamt på att komma i fas igen. (StumbleUpon är t ex tillbaka, till ingens förfång men min stora glädje!) Det är extra käckt i och med att det är synkat med gmail och blogger, så nu skall min tidigare så oansenliga blog bli ett under av bildvisningskonst!

Tor avslöjade idag (ja, han med fikat) att Brahms Requiem ligger uppe på Wikipedia. Har inte lyssnat på den versionen än, men gratis är ju alltid gott - särskilt när det är lagligt - så lyssna nu duktigt så får ni veta vad som har sysselsatt mig den här terminen.

5 kommentarer:

A sa...

En massa mer laglig musik kan man få från biblioteket.

http://www.stadsbiblioteket.goteborg.se/prod/kultur/stadsbibliotek/dalis2.nsf/535e371e7fd657aec1256a5c0045675f/ac28ddc24b7359ecc1256eaf002387e8!OpenDocument#E-musik%20%2F%20musikfiler

(Dagens überlängsta länk.)

Marimekko äger.

Jag har kakprestationsångest. (Och ont i visparmen.)

A sa...

(Om man kopierar hela stycket och ctrl+v:ar så kan man få se hela länken...)

Anonym sa...

Wow! Det ser ju inte dumt ut alls hörru Ylvan! Och det är faktiskt smaken som räknas! (mina maränghallongrottor verkar inte ha gillat att bo i en stängd ask i kylskåpet.. så dom är inte längre underbart vackra dom heller.. =( Och sjuttiotalsgetto- I LAV! Skulle inte ha nåt emot ett sånt hus själv, men ja vet inte om bättre halvan kommer att gå med på det... =\.. Får se.. men ÄLSKAR ditt linne!

Anonym sa...

Yum!! Det är mycket roligare att titta på kommande kakor än tentaplugget. Dom ser ju oxå helt fantastiskt goda ut! Mina scackrutor blev inte så schackrutiga men jag tror dom är goda ändå. Sess! Julia

Anonym sa...

Vi njuter fortfarande av kolakakorna! =) Nästa bakprojekt blir sådana har G redan bestämt! =) Ha dä bra i tulpan-landet!