onsdag, november 08, 2006

Dagens mem

1.Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?

"fc (c1, ..., cn) = {d: (f(c1,...,cn) = d) ∈ Δ}1, för f n-ställig i LΔ"

- ur Grundläggande modellteori av Christian Bennet. Notera mina superior logiksymbol-skills - kämpade i fem minuter för den där meningen ska ni veta. (Nej, jag har ingen aning om var det betyder. Observera dock att 1 är en fotnot, vilken refererar till "Observera att detta är en ekvivalensklass.")

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Golvlampa

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Äntligen hemma

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
15:15 (kontroll visade 15:19 - I rule!)

5. Bortsett från datorn, vad gör du just nu?(helt ärligt!)
Petar mig i ögat och pratar med P.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
En halvtimme sen, cyklade hem från stan i regn, svett och lera.

7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
Annas blog (från vilken jag snodde memet), C:s blog, min mailinbox och en webcomic, utan någon som helst inbördes ordning.

8. Vad har du på dig?
Svarta strumpbyxor, blåmönstrade dito, stora sköna vita bomullstrosor, jeanskjol, svart t-shirt med små lustiga fickor, röda glasögon, svart behå.

9. Drömde du något inatt?
Om Karins maränghallongrottadelight. En bakningsexpert dissade dem och gjorde oss ledsna!

10. När skrattade du senast?
Idag!

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Bokhyllor, två gitarrer och en mandolin, gardinstångfästen, en skyddsängel, en polsk fågel och en ohyggligt arg och ensam hund.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Alltid. Ta svaret på fråga 1, t ex.

13. Vilken var den senaste film du såg?
Over the Hedge. Stark fyra, I tell you!

14. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Massa flygbiljetter till och från Amsterdam. Veckopendling is the shit! Och såklart en Mac. Även kläder och fika, och alla de där prylarna som mina rika vänner har.

15. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Kommer inte på något som inte är a) snuskigt, b) olagligt eller c) tråkigt.

16. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Alla skulle vara snälla.

17. Tycker du om att dansa?
It's the shit.

18. George Bush?
Han verkar värdelös, men det är kanske bara en chimär? Har aldrig träffat honom. Men han gör mest dumma saker vad jag märker.

19-20. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Arvid efter mig resp. massa fina namn

21. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Uppenbarligen...

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Det är väl mellan mig och Honom! :) Men fina saker.

1 kommentar:

Anonym sa...

Schysst! Karin snor!