lördag, juli 14, 2007

Veckans bra saker v 2.0

Jag fick rest på den förra, ju, och det blir ju fusk om jag ska få plocka fram två bra saker från den senaste veckan att fylla i med, så här kommer en helt shining brightly ny lista!

1. Nya sängen står sig även i jämförelser. Sängar som tidigare varit en dröm att stilla bedja om känns nu förlegade och pyttiga. Det var en fest att komma hem och gå och lägga sig.

2. Jag spöade både mamma och P i sällskapsspel - i plural! Gissar att jag är en värdelös vinnare, men att gotta sig i att vara bäst efteråt är half the fun.

3. Har haft 180 graders havsutsikt från föräldrarnas hus i Halland i (helgen ville jag så gärna skriva för allitterationernas skull, men) veckan, och sett ovädrena gå mellan öarna, oss och Varberg. "Titta", kan mamma säga, "där åker ett regn".

4. Har inte haft nättillgång sen i måndags, och har inte saknat det ett dugg

5. Jag har loppisfyndat höstens projekt: En soffa för hundra pix, precis lagom för att gå in mellan sängen och balkongdörrn, med världens fulaste klädsel och armstöd och ben målade med någon sorts vinrödbrun lasyr. Den ska bli grön. Eller blå.

6. Har fått en dags jobb i nästa vecka. Ska bli mer roligt än betungande, och kommer desutom ge fett med cash. Go me och mina sommarjobb.

7. Julias katter.

8. H är hemma och vi ska ses och leka så fort tvätten är torr.

9. Har gjort en finfin karaktär i ett halvgammalt dataspel, vilket förmodligen aldrig kommer spelas klart men var härligt att ligga och fixa med under åsknätterna i friggeboden.

10. Rep med ensemblen är nästan bokat! Ska bli en fröjd, det säger jag. Det kommer låta så fint, så fint, och vara så trevligt. Pax för att ha med bullar.

3 kommentarer:

Stormen sa...

MVG, mhm!

Julia sa...

#7 MVG+!

Unknown sa...

Vad härligt att dina veckor är så bra! MVG till dig! =) /Karin