måndag, juli 09, 2007

Det har börjat tjatas igen, alltså bloggar jag

Apropå senast givna utmaning och dess eventuella konsekvenser för mig, vill jag bara säga att jag tycker att varenda post i denhär bloggen är fylld av bra saker - jag borde få MVG utan minsta ansträngning. Scrolla neråt bara. Men, nåväl. (Innan jag börjar skall kriterierna nämnas: 3 saker 0 G, 5 = VG, 9 = MVG.) Håll tillgodo:

Veckans bra
1. Det kom sol på mig när jag cyklade hem från fikat med spanjorskan i eftermiddags. Bara det att faktiskt kasta skugga kändes helt lyxigt och spännande. (Fikat var trevligt också.)
2. Jag har träffat en tyska på ett härligt vandrarhem i Bohuslän, vilka tillsammans inspirerade mig till the Big Great Cykelutflykt som kanske kommer senare i sommar.
3. En styck 160-säng har inhandlats och står nu och är stor, skön och inbjudande till outside-the-box-sovande i lägenheten.
4. Inflytt av sagda möbel har inneburit början till hemrensning. Tre flyttkartonger med böcker står och väntar på att bli undangömda i förrådet, och ska få sällskap av minst en blå IKEAkasse med kläder.
5. Vi fick finbesök av en Storm igår, den och jag badade och lagade mat och skrattade, och jag vann helt oförtjänt i TP.
6. Jag har klippt mig själv igen och insett att jag blir nöjdare då än när jag har betalat ett proffs för det. Heh.
7. När som helst ska jag ut till landet, ut till fåglarne per bil. Och bli behandlad som en prins.
8. Jag går en utbildning jag tycker om, som kommer leda till ett jobb som intresserar mig.
9. - Nähä, nu kom skjutsen. Hörs senare.

1 kommentar:

Stormen sa...

Okej, du får välja mellan VG+ och att få rest på nian för senare höjning till MVG.