lördag, mars 24, 2007

Dagens fina

Det är både franskt och roligt.

Jenny sov över inatt, hon skulle på partaj på Studiegången och ville inte oroa sig för att missa sista bussen. (Så jag har både städat och fixat frukostmat. Idag skiner lägenheten som solen, dvs mycket och varmt!) I morse vaknade man alltså med ett blont rufs på golvet. Najs. Vi åt dunderfrukost och läste tidningen, och hastade sedan iväg åt våra respektive håll. Jag tog cykeln upp till Guldheden och danskursen, och tillbringade där fyra timmar med att böja på knäna, gunga och snurra runt flickor. Det är grymt roligt och alla är så duktiga.

När jag kom ut var det så fint och varmt. Svängde förbi J:s jobb för att plocka upp mitt CV, och vart tvungen att slösa lite studiemedel. (Trosor behöver man alltid, och allt svart får man köpa för det är konsertkläder.) Sen var cykelturen hem genom Lunden och Skatås en fröjd, förutom ett styng av pekuniärt dåligt samvete.

Och nu sitter jag med 2B och knådgummit i handen och jobbar på ansiktsproportioner. Det är jäklar i mig inte det lättaste, i synnerhet när man inte har nåt ansikte att öva på! Personlighetspsykologin och matlagningen är uppskjutna på obestämd framtid (förhoppningsvis ungefär tills damen på bilden slutar se död ut).

Häromdagen hittade jag det lingvistiknördigaste: ett särdragsanagram! Det handlar om det finurliga lilla programmet iSproggler, och dess namn varande (sorry, alldeles för engelskt) ett ordspel på det andra lilla finurliga programmet iScrobbler. Fattar ni?

Knådgummi, förresten. Låter det inte lite porrigt?

Inga kommentarer: