torsdag, februari 22, 2007

Papper i näsan

Idag är jag hemma och diskar, städar och tittar på cheesy anime. Men mest snyter jag mig.

Hade det inte varit för all snytningen, hade det verkligen varit the shit. Men hade det inte varit för snytningen, hade jag å andra sidan inte kunnat frossa i dålig ilandskultur (Varma Koppen, ballerinakex, smultronjuice, bacon, fleecetröja, StumbleUpon...) och slapphet utan att skämmas, så jag antar att vi är kvitt, snytningen och jag.

Jag uppdaterar sällan min blogg. Det är för att jag sällan tycker mig ha saker att säga som gör sig i ett sånt här forum. Men nu när jag inte visat mig för civilisationen på ett par dar, kan det kanske vara läge att tala om vad jag pysslar med :)

Vill ni förresten ha en närmare beskrivning av vad som hände i Oslo, kolla in den här bloggen; där står det mesta listat skulle jag tro. Man kanske inte kan läsa ut det ur E:s mellanstadieuppsatsmässiga uppräknande ("först gick vi dit, sen gick vi dit, sen sov vi såhär många timmar..."), men det var verkligen grymt; fint, roligt, tufft och sådär otippat random på samma helg.

På lördag ska pappas band ha releasepartaj. Han säger att de räknar med 500 gäster. Herreminhatt. Stina och jag har lovat att ta emot biljetter i dörren. Jag tror det blir fint. Imorgon blir det genusseminarium.

12 kommentarer:

E sa...

So you think I write to much like "so first I did this, then I did that" huh? :)

Dummie sa...

Jasså du är bekant med Sören? Eller har du bara en liknande lärare? ;)

Dummie sa...

Ok, grymt. En humanist alltså. Vad läser du?

Dummie sa...

Woho. ok, det är kanske lätt att man halkar in på oväntade prylar. Jag undrar vad jag tar vägen. Jag vill läsa massor. Filosofi, psykologi, socialantropologi & genusvetenskap. Grundkurser då, mest för bildning! ;) När läste du lingen?

Dummie sa...

Jag vet tre st som har läst lingvistik före mig, Athena, Sofie och Sara heter dom. Är det några du är bekant med? Teoretiskt fil, utveckla! Vad är det för ngt?
Jag trivs rätt bra, men det är min första högskoletermin så det är svårt och jag är ganska ovan. Jag skulle inte umgås med någon i min klass om jag inte var tvungen. Men jag illar klientelet där uppe. Språknördar och konstfolk, känns det som. Mycket skägg och randiga tröjor. =)

Dummie sa...

Just nu läser hon en skrivarlinje på distans, 2a året. Men hon är ju väldigt mycket om sig och kring sig så hon gör säkert en hel del annat också! Vi känner varandra sedan "unga kontraster" på stadsbiblioteket, där vi ställde ut dikter tillsammans med ett gäng andra pretentiösa 16åringar. Det var en härlig tid.

Dummie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Dummie sa...

Wicked. Ja den här stan är fan inte att leka med fastän man tror det. Alltid hittar man någon gemensam nämnare någonstans. Hennes bästa kompis vem? ;) Hon har sååå många bästa kompisar, tycks det mig. De jag känner till är (Jag skriver bara första bokstäverna, kanske inte ska lämna ut folk....) E, M, A... någon av dem?

Dummie sa...

Nej, men ibland måste man, eller hur? ;) Jag ska jobba imån, tyvärr skulle jag vilja säga, för jag känner mig egentligen ganska risig. Jag har jobbat/festat/gått i skolan förut med infektioner i kroppen och jag vet hur mycket längre de sitter i då, men jag har inte tid att vara sjuk nu. Jag ska flytta, åka på kurs nästa helg och så renoverar de här hemma. Det är alltid ketshupeffekt på mitt liv. =/ Du då? Vad är din ursäkt? Du borde mingla runt på Gossip vid det här laget!

Dummie sa...

Ja, det är sant. Man kan inte alltid ligga på topp. Det kommer nya helger. Dessutom, då kommer man vara ännu mer sugen om två...nej tre... eller kanske t.o.m fyra veckor!? Wow, ja jag kommer nog inte ha tid för utgång på minst en månad! No! Håller du ställningarna?! ;)

Dummie sa...

Btw, vad var det där teoretisk. fil. för ngt?

Dummie sa...

Aha, spännande! Det känns som att man skulle kunna spendera hela livet på att bara läsa en massa intressanta kurser! Synd bara att man ska ha sån dålig ekonomi under tiden, det går inte riktigt ihop med hur jag önskar leva. =/ Big spender, s a s...