fredag, januari 26, 2007

Tidig kväll

Idag har jag spenderbyxorna på. Bokstavligt talat, liksom. När K och jag hade labbat idag tog jag en liten omväg om stan på två timmar och fick shoppingspel! Ojojoj. Det dyraste var ett par jeans, som nu värmer mina glada ben. Aha.

Övrigt:

  • en svart konsertpärm (den egentliga anledningen till stoppet i stan)
  • en så himla fin blommig pärm som inte kunde lämnas ensam kvar i hyllan...
  • tre pennor (guld, silver, vit)
  • en vit tröja med ett monster som kramar ens mage
  • en svart tröja med en klängväxt på ryggen
  • en reflex med en skeletthand
  • en sjal med små svarta monster
Nöjd är jag. Och lite fattigare. Men, jag fick lön på nästan tretusen spänn igår så det känns inte mycket i plånboken egentligen, och dessutom kommer jag ha jobbat in alltihop nästa lördag. Men nån game cube lär det inte bli på ett tag ;)

När K och jag labbade var det roligt. Ks bild blev en jättefin tjock fågel med ett stort öga. Min blev en snäcka. Och knasiga lät vi! Sen kom en tant och surade lite för att K tittade på kort på kurs XIX. Konstig tant, tyckte vi.

När jag vaknade imorse var klockan 4:50. Det var inte så jobbigt som jag hade föreställt mig. Syster hade förvarnat om att alla bagarna skulle vara trötta och sura så tidigt på morgonen, och det var dom! Så jag höll mkt låg profil, och rätt vad det var så var de glada igen. Sen kom en trevlig fransman som inte kunde svenska och skulle börja jobba i bageriet med att sälja bröd till tanterna. Tanterna fnissade förtjust, pratade långsamt och rättade honom, och tyckte det kändes helt exotiskt och genuint att få tala med en äkta fransman i den franska bageriet. Tyvärr var fransmannen tvungen att gå flera timmar tidigare än vi räknat med. Det blev lite meckigt ett tag, och jag fick stanna kvar lite längre än jag tänkt, men på det stora hela var det en fin dag.

Strax ska jag gå och lägga mig. Då är dagen slut.

2 kommentarer:

A sa...

Min bild blev en boll med knarrsvans eller kanske lite av en citron.

Jag ser särskilt fram emot att beskåda tröjan med klängväxten. Pax för att sitta bakom dig på premiärdagen!

Julia sa...

wohoo, uppdatering! monstertröjan var så fin, ser fram emot att få beskåda resten! (förresten - knasiga, mina katter? nejnej, dom är _rexiga_!)