onsdag, januari 31, 2007

I denna kräkiga sommartid

Patrik och Anna och jag sitter på skolan idag och datar. (Nej, inte dejtar, datar.) Bruden kom ut i QX idag och det var dagens happening - förutom två laryngektomipatienter på förmiddagsföreläsningen. De var the shit. Fasen vad fina patienter är - i alla fall förevisningsexen...
Patrik skriver ut sina körnoter. Redan vår, jojagtackarjag.

Igår hade jag mitt första logopedjobb. Maha. Det var på gamla gymnasieskolan, och alla mina gamla lärare både hejade på mig och hejade på mig (om ni förstår vad jag menar). Vi satt i skinnstolarna det stora träpanelade personalrummet med en massa generationers farbror rektorer gloende ner på oss från väggarna, och bondade om karriärsval, musikidentifiering och livsvisdom. Börjar jag bli gammal?
(Jobbet gick bra också, jag ska få göra det igen i vår.)

Som vanligt har man mycket om sig och kring sig, men, hör och häpna; jag känner mig helt och totalt in control och on top of things! (Typ.) Årsredovisningar, jobb, ansvar och frukost. Räkningar betalas och antecknignar skrivs. Herreminhatt!

Jag är egentligen inte så förtjust i meta, men det funderas ändå en del om bloggande. Hur ska det uppläggas? Det borde krävas ett tema, tycker man. Men vilket? Tema "Ylva et al" är det kanske nu, men det är lite väl svävande och dessutom behöver det underkategorier. F ö är jag alldeles för sorgligt oengagerad för att ha något sånt där intressant och tyckande temaämne typ "viktig politisk issue" eller "våra superintressanta skolämnen". Fy mig. Men senare i min superanonyma hemlighetsblogg blir det andra visor! :P

1 kommentar:

Julia sa...

good on ya mate! med jobbet, vuxenheten (för jag tycker sån verkar the shit, i rätt sammanhang!) och den totala kontrollen! låter grymt, själv lever jag i ljuvaste förnekelse, och det funkar oxå ganska bra, än så länge.