fredag, december 12, 2008

Vinter

Hej hej, nu är det vinter. Vet ni hur mycket som händer på vintern? Nähä. Såhär händer det:

  • Blommorna dör. (Man glömmer köpa blomjord och kan inte ta in dem från balkongen. När man väl får tummen ur är de frusna och vissna på ett anklagande sätt. Helt motiverat.)
  • Man får skolarbete av en sort man trodde var slut för länge sen. (Hemtenta? Tenta? Kurslitteratur? Wtf.)
  • Det blir mörkt. (Jo, det visste ni.)
  • Man sjunger. Hela, hela tiden. Man repar minst varenda dag. Och hade man haft kvar sin mp3spelare hade man lyssnat på sina egna rep på repeat hela den övriga tiden.
  • Man blir konstant sugen på godis. Jojomen. Som tur var gjorde jag tre burkar kola igår, så jag står mig till julafton.
  • Morfarjackan kommer upp ur garderoben. Förra året tog jag inte ens upp den, det blev aldrig kallt då ju. Men i år är den redo för mig, gammal, tung, blå och i XL herr. (Den alltså, inte jag.)
  • Man sjunger, också.
  • Det blir jul. Signade. I år har jag fått allt mormors gamla julpynt. Aventsljusstaken, och krubban (den var det bara jag som ville ha, ja, de andra är hedningar).
  • Och så sjunger man.
Vet ni en sak till man gör? Man saknar fortfarande en kamera. Ja, det gör man. Men man har hittat en gammal analog systemkamera på en hylla. Ingen blixt, men massor av inställningar. Och en användarmanual. Spännande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, en krubba vill jag oxå ha! Jag har spanat på flera idag, men dom är antingen:

1.) Ofantligt dyra (vi pratar flera tusentals kronor här)
2.) Billigare och kanske inte ofantligt, men åtminstone semi-ofantligt fula.

Så jakten fortsätter.

Om du hade haft en digitalkamera hade du kunnat lägga in en bild på din krubba. Men gammel-analoga kameror utan blixt är i alla fall lite tuffare.

Du saknades på kafferepet, btw. Jag och Emma kommer och spanar på sjungandet nästa vecka, ser fram emot julfeelingen!