onsdag, augusti 13, 2008

Sent på kvällen

Nån sa att det var kulturkalas den här veckan. Fasen att jag ska missa allting! Nåväl, det är väl inte så att jag hade rasat in till stan om jag hade vetat heller.

P är bortrest igen, nytt projekt, ny flygplats, nytt hotell, men samma heltäckningsmattor och tunna väggar. Tydligen. När vi pratade i tfn för några timmar sedan kunde t o m jag höra hans grannar mumla om något.

Själv sitter jag och lyssnar på en massa Brahms, inför kommande projekt vad det verkar. Fünf Gesänge, Vier Gesänge, Sechs Quartette... Brahms, Brahms, och alla hans tonarter :)

Pappa och jag hämtade farmor i Dalarna igår-idag. Jag körde nittio mil på nåt drygt dygn, och vart ganska matt - tro't eller ej - men trevligt var det. Vi lyssnade på Ekot och Sommar och talbok av Slas (först besviken över att det inte var som barnprogrammen med hans teckningar och ledsna röst, sen lite rastlös, sedan blev det fint och roligt), åt mackor och drack kaffe vid sjön. Farmor var snurrig som vanligt när vi kom dit igårkväll. Idag när vi körde upp till hennes port i stan kände hon inte igen sig. Inte ens när vi suttit en halvtimme i hennes lägenhet kände hon sig lugn. Vi vart tvungna att bjuda hem henne på middag och lova att allt skulle kännas bättre imorgon. Lilla tant. Egentligen vill hon bo på landet hela året, hon känner sig mycket mer ensam i ett hyreshus i stan än mitt inne i skogen.

Om några dagar åker jag till Spanien. Där blir det 40 grader och intensivprogram. Pust. Jag kommer vara så otroligt kunnig när jag kommer hem!

1 kommentar:

Stormen sa...

Oh shit, jag som tänkte få hinna umgås med dig innan sommarlovet är slut.

Tur att det finns ett liv efter sommarlovet också.

Jag saknar dig.