onsdag, juni 04, 2008

Imorgon åker jag till Capri. Lyx, kändisar, 17 gymnasister, mamma och jag. Hehe. Det är som gjort för travestier på Busschauffören som tänkte att va fan. Eller så är gymnasisterna och Medelhavet de enda gemensamma nämnarna.

Istället för att packa, ligger jag alltså på min säng och lyssnar på barn- och fågelskrän från gården. Det går bra, men är inte så effektivt. I morse badade jag årets första bad med Karin, vi åt fruktsalladfrukost vid tjärnen. Och blev stormade av lätta bladlusinfanteriet. De voro tusenden. Men ändå ganska snälla.

Sen kom syster förbi från gårdagens studentfest, hon var utelåst och fick kakor. Hon är en av gymnasisterna. Fast lite mer föredetta än somliga av dem, då.

Alla skurkar som läser blog göre sig förresten icke besvär, P kommer vara hemma hela veckan!

Förutom just nu när han hämtar saker på jobbet.

Dethär tangentbordet är riktigt skruttigt och jag vet nog att när jag väl laddat upp det här kommer det saknas något o eller mellanslag här eller där. Lika bra att hålla det så kort som möjligt för att minimera risken. Jag slutar genast.

1 kommentar:

Anonym sa...

du borde ha en rss-läsare så man inte missar uppdatsen. myrskloken var väldans söt! ha det nu så fint i (eller på?) stöveln!